Nahrál několik vzdělávacích audio a video programů. Zajímal se o netradiční metody osobního rozvoje jednotlivců a o marketing. Zjistil, že marketingové poučky „profesorů“ z Ameriky v našem prostředí moc nefungují. Cítil však, že existují pravidla, která mají obecnou platnost, a že pro úspěch v marketingu je nejdůležitější umění ovlivňovat jiné lidi.
Hlavně ale chtěl dokázat, že jeho systém, který nazval Marketingová psychologie, opravdu funguje. Potřeboval „laboratoř“, kde by vše dokázal. Založil proto společnost TAXUS International. Začal s potravinovými doplňky. Firmu rozšířil na Slovensko a do Maďarska a hledal vhodné produkty.
V roce 2002 se přestěhoval do Prahy a v roce 2003 začal s bývalou manželkou (Martina Králíčková), vyvíjet novou metodu učení. V roce 2004 uvedli na český a slovenský trh
Revoluční angličtinu TAXUS Learning. V roce 2005 přišla na trh
Revoluční němčina TAXUS Learning. V roce 2014 byla spuštěna již
3. generace Revoluční angličtiny.
Po 16 letech příprav shrnul Marketingovou psychologii na přelomu roků 2006/2007 do nového vzdělávacího videoprogramu s názvem
Instinkt zabijáka. Ten pomáhá podnikatelům a firmám uspět v konkurenčním boji. Toto vzdělávání oceňují hlavně ti manažeři, kteří z nejrůznějších důvodů nemají čas nebo nechtějí číst knihy.
Ivo Toman věnuje část svých příjmů podobně postiženým lidem jako je on sám, kteří neměli to štěstí a z různých důvodů se neprosadili. Ivo Toman byl v roce 2008 oceněn zařazením do Almanachu 1000 Leaders of Czech Republic. V roce 2015 získal ocenění "Osobnost vzdělávání dospělých 2015" od Asociace institucí manažerského vzdělávání a České andragogické společnosti.